Bedrijfskundig

Toon als           
Volgorde

Abraham Moszkowicz

Auteur: A. Moszkowicz

Abraham Moszkowicz spreekt zich uit

‘Soms wil ik weten hoe elke centimeter van de veertienhonderd kilometer rook en voelde, in die wagons die mijn vader, zijn zus, broer en ouders van Westerbork naar Auschwitz brachten. De feiten zijn: de trein vertrok dinsdag 21 september 1942, elf uur ‘s ochtends. De locomotief trok dertien veewagons. Elke wagon vervoerde om en nabij 60 joden. Alleen mijn vader keerde terug. ’
‘Uiteraard zou ik het prettig vinden wanneer u na lezing van dit boek zou denken: “Goed dan, misschien moet ik niet alles wat ik over Bram hoor of lees geloven. ” Maar ik zou het nog prettiger vinden wanneer u werkelijk wat sceptischer wordt over álles wat u leest of hoort, wie daarvan ook het onderwerp is. ’

Abraham Moszkowicz (1960) is Nederlands bekendste en meest spraakmakende strafrechtadvocaat. Hij is een telg uit het bekende advocatengeslacht Moszkowicz. Zoon van de eminence grise van de Nederlandse strafrechtadvocatuur Mr. Max Moszkowicz sr.

Alles over verkopen

Auteur: Lommert
gouden tips voor elke verkoper

'Alles over verkopen' biedt een groot aantal gouden tips voor beginnende en ervaren vertegenwoordigers en iedereen die met verkoop (en inkoop!) te maken heeft.

Als kinderen niet luisteren

Auteur: Hans Janssen

Een praktisch boek met veel oefeningen. De planmatige, stapsgewijze aanpak volgt eigenlijk precies de vragen die bij (de meeste) ouders opkomen als kinderen niet naar hen luisteren: wat is er nu in feite aan de hand? waarom gedraagt mijn kind zich zo? doe ik soms iets verkeerd, en wat zou ik dan anders kunnen doen? waarom vind ik het zo moeilijk het op een andere manier te proberen? Maar ook: waar kan ik terecht als ik hulp of advies bij de opvoeding nodig heb?

Als managen uw vak is

Auteur: Anton van den Dungen

Auteur: Coen Dirkx

Het lijkt wel of de manager van nu een supermens moet zijn. Delegeren, samenwerken, motiveren, plannen en ook nog eens zelf op de hoogte blijven en bijleren; dat is wat er van de hedendaagse leidingevende verwacht wordt. Maar wie kan dat allemaal tegelijk? Van den Dungen en Dirkx laten zien over welke vaardigheden u als manager moet beschikken, hoe u zich die eigen kunt maken en hoe u ze in praktijk kunt brengen zonder dol te draaien. Aan de hand van modellen, adviezen en praktijkvoorbeelden komen de belangrijkste managementvaardigheden aan de orde. Ook is er ruimte voor theoretische achtergronden, maar die worden gepresenteerd in beknopte kaders; de praktijk van de manager staat immers voorop. De auteurs zijn beiden al jaren werkzaam in de wereld van managementopleidingen en weten dus als geen ander waar het in de praktijk om draait. Met 'Als managen uw ak is' hebben ze een boek gesc reven at el eens een standaardwerk op het gebied

van praktische managementvaardigheden zou kunnen worden.

Basisboek vrijwilligersmanagement

Auteur: Joost Heinsius e.a.

Zorg, politiek, sport, milieu en tal van andere sectoren draaien grotendeels op vrijwillige inzet. Een goed vrijwilligersbeleid is daarom voor veel organisaties van levensbelang. Dit beleid maakt de organisaties aantrekkelijk voor vrijwilligers en zorgt ervoor dat zij hun werk goed doen en er vooral plezier in houden. Werken met vrijwilligers is een vak. Een vak dat je kunt leren. Het Basisboek vrijwilligersmanagement biedt een combinatie van theorie en ervaringskennis en is daarmee een zeer bruikbare handleiding. Een doorlopende casus zorgt voor praktische toelichting en de opdrachten gaan in op de eigen ervaringen van de lezer. Het boek is bestemd voor hbo-studenten en professionals die in hun dagelijkse werkzaamheden te maken hebben met vrijwilligers.

Bedrijfsethiek

Auteur: Dalla Costa
Succesfactor voor de moderne onderneming

Dioxine in kippenvoer, milieuvervuiling door oliewinning in Nigeria, kinderarbeid in de kledingindustrie. Ondernemingen worden steeds vaker ook beoordeeld op hun ethisch gedrag, niet alleen op hun producten. Onethisch handelen zet de winst op het spel, schaadt de reputatie en zet soms - denk aan de Barings Bank - het voortbestaan op het spel. Maar hoe voert u een ethische gedragslijn in die door alle managers en medewerkers in de praktijk wordt gebracht? In 'Bedrijfsethiek' toont Dalla Costa niet alleen de bittere noodzaak aan van bedrijfsethiek, hij geeft ook praktische adviezen en tips voor het invoeren ervan. De vele praktijkvoorbeelden uit een breed scala aan bedrijfstakken tonen overtuigend aan dat een bedrijfsethiek - gebaseerd op eerlijkheid, rechtvaardigheid, vertrouwen en duurzaamheid - blijvend voordeel oplevert voor zowel klanten, aandeelhouders als medewerkers.